Under vecka 38 ägde Business Gnosjöregionens stora satsning, Vision Days 2024 rum för första gången. Det blev fyra intensiva och inspirerande dagar. Evenemanget, som omfattade nio olika event i fyra kommuner, blev en stor framgång där majoriteten av eventen var fullbokade. Under veckan fick besökarna möjlighet att besöka olika företag i regionen genom en rad unika och lärorika event.
Bland de aktiviteter som veckan bjöd på fanns bland annat en framtidsinriktad session med Johan Wester. Vi utforskade också Gnosjöandans potential fram till år 2040, dök ner i ämnet Employer Branding, diskussioner om arv och kulturarv om 20 år, samt insikter i cirkulära affärsmodeller. Teman som generationsväxling och kompetensförsörjning stod också på agendan, liksom nya affärsmöjligheter som diskuterades under Framtidsdagen.
Evenemanget avslutades med en festlig After Work, som rundande av en vecka fylld med nätverkande och etablerande av nya kontakter. Ett stort tack riktas till våra ambassadörer och sponsorer; Nivika Fastigheter, Stella Rekrytering & Ledarskap, Axelent Group och Svenstigs Bil, liksom alla sponsorer och samarbetspartners som gjorde Vision Days möjligt.
Business Gnosjöregionen tackar också alla deltagare, och ser redan fram emot nästa års upplaga av Vision Days.